SGP Jongeren Urk

Over ons

SGP Jongeren is met ruim 7.300 leden van 11 t/m 28 jaar de grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland. Ze bestaat sinds 1934 en dat maakt de SGP Jongeren ook de oudste! Met een christelijke visie op de samenleving en velen activiteiten wil de SGP Jongeren de belangen van jongeren vertegenwoordigen en hen betrekken bij de politiek.

Bestuursleden SGP Jongeren Urk

De SGP Jongeren op Urk hebben een bestuur en staan onder toezicht van het bestuur van de kiesvereniging:

• Gerrit-Jan Baarssen
  • Emma de Boer
  • Aliene Gnodde
  • Jannie Post
  • Hendrik-Jan Romkes (voorzitter)

Nieuwe bestuursleden zijn altijd van harte welkom om zich aan te melden. Lees hier onze vacature.

Contact

De SGP Jongeren komen graag met u in contact. Klik op onderstaande knop om contact met hen op te nemen:

Contact

Social media

SGP Jongeren Urk is actief op Facebook en Twitter:

Facebook SGP Jongeren Urk

Twitter SGP Jongeren Urk

Lid worden?

Bij SGP Jongeren Urk zijn nieuwe leden van harte welkom. Meld je aan als lid van onze vereniging. Kijk voor meer informatie op sgpj.nl/over-sgpj! SGP Jongeren kunnen ook landelijk actief worden. Klik hier voor vacatures.

Waar staan wij voor? Waar debatteren we over?

De SGP wil zich inzetten voor de unieke waarde van het door God gegeven leven en voor een samenleving overeenkomstig Bijbelse waarden en normen. Dit is ook de  ‘drive’ achter de prikkelende en energieke jongerenorganisatie van de SGP.

• Wij staan bijvoorbeeld sterk voor bescherming van het leven. Betere begeleiding van ongewenst zwangere vrouwen en een stevige impuls voor betere palliatieve zorg is nodig.
  • Het gezin is de hoeksteen van de samenleving. Daarom moet de overheid gezinsvriendelijk beleid voeren en de belangen van het kind centraal stellen. Vrouwenhandel mogen we niet tolereren. Aanpak hiervan krijgt van ons zeer hoge prioriteit.
  • Wij willen een actievere aanpak van de verkeersonveiligheid. Het aantal controles op drugs- en drankgebruik in het verkeer dient sterk opgevoerd te worden.
  • Zorgen voor de veiligheid van haar burgers is de eerste taak van de overheid. Dat betekent heel concreet: de verdediging van het land tegen vijanden van buitenaf. Een slagvaardige defensie gaat, als het goed is, hand in hand met een buitenlandse politiek die het beschermen van mensenlevens centraal stelt.
  • Wij als SGP-jongeren staan pal voor de vrijheid van onderwijs.
  • Een schoner milieu.
  • Het halfslachtige beleid van de overheid op drugs moet worden omgebogen tot een volledig verbod op verkoop van drugs.

Daarover debatteren we! We schuwen een voordracht door andersdenkenden niet. Dat brengt ons op het scherpst van de snede.