16 december 2017

Afscheid Gemeentesecretaris Rien Bogerd

Met ingang van 1 januari 2018 gaat de heer M. (Rien) Bogerd met pensioen. Sinds 1 april 1986 is hij gemeentesecretaris / algemeen directeur geweest van Gemeente Urk en tot 1 januari 2018 de langstzittende gemeentesecretaris van Nederland (31 jaar). Al die jaren heeft Rien Bogerd zich met volle overgave ingezet voor onze gemeenschap. Een periode waarin veel ontwikkelingen hebben plaatsgevonden.

Burgemeester Pieter van Maaren roemt de vertrekkend gemeentesecretaris om zijn kwaliteiten en zijn inzet voor het Urker gemeentebestuur en de Urker gemeenschap.

Rien Bogerd

'Ik heb een geweldig leuke tijd gehad', vertelt Bogerd. "De Urker is van zichzelf ook heftig, emotioneel, zegt rechtstreeks hoe die erover denkt. Als buitenstaander denk je dan soms 'die hebben ruzie', maar uiteindelijk staan we als één Urk voor elkaar."

Rien Bogerd is inmiddels 64 jaar en wil meer tijd met zijn vrouw Trudy, de kinderen en kleinkinderen doorbrengen. Ook gaat hij zich richten op de historie van Urk en daarover schrijven.

Bij zijn afscheid van de Gemeente Urk heeft hij de plaatselijke erepenning ontvangen. Dat gebeurde tijdens de receptie in De Koningshof.

Bogerd was ook jarenlang actief als Statenlid namens de SGP. Bij zijn afscheid kreeg hij hiervoor in 2010 een koninklijke onderscheiding en werd hij benoemd tot Ridder in de orde van Oranje Nassau.

SGP Urk heeft grote waardering voor de inzet van Rien ook voor de plaatselijke en provinciale SGP, en wenst Rien van harte Gods zegen toe in zijn pensioen.