4 maart 2017

Tweede Kamer Verkiezingen 2017 Campagnedag Urk

In het kader van de Tweede Kamer Verkiezingen 2017 brachten de kamerleden van de SGP op 4 maart een bezoek aan Urk. Aanwezig waren Kees van der Staaij, Elbert Dijkgraaf, Roelof Bisschop en Chris Stoffer (nummer 5 op de lijst).

De dag begon al vroeg op de ochtend. Elbert Dijkgraaf liet zich in de visafslag op de hoogte brengen van de laatste stand van zaken in de visserij en visverwerkende industrie. Ook vertelde hij de aanwezige vissers en handelaren over de inzet van de SGP op de voor de sector belangrijke thema's: aanlandplicht, Brexit, pulskor, vangstrechten en administratieve druk.

Elbert Dijkgraaf in de visafslag 2017

Kees van der Staaij stelde zich op de zaterdagmarkt op de hoogte van wat er leeft onder de Urker bevolking. SGP Urk heeft in 2017 extra ingezet op de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Ook deze dag was SGP Urk samen met de jongeren aanwezig met een kraam. Onder het genot van een versnapering was er goed contact met de bevolking.

Roelof Bisschop ging langs bij de werkplaats van Het Trefpunt; een vorm van dagbesteding van 's Heeren Loo op Urk.

Roelof Bisschop bij 's Heeren Loo

's Middags was er een interactieve middag in Zalencentrum Irene waar voor een goedgevulde zaal ingegaan werd op de band en relatie tussen de SGP en Urk. De aanwezigheid van de voltallige SGP tweede kamerfractie onderstreepte de aandacht die er bij de landelijke SGP is voor de Urker gemeenschap. Kees van der Staaij wees op het belang van de Urker stem voor het christelijk getuigenis in het Nederlandse parlement.

SGP kamerleden op Urk 2017

Bekijk hieronder het fotoalbum van deze dag (klikken voor meer foto's).