22 oktober 2020

Nathanaël Middelkoop door SGP voorgedragen als wethouder van Urk

Het SGP-bestuur en de plaatselijke SGP-fractie dragen Nathanaël Middelkoop (27) voor als wethouder van de gemeente Urk.
Door de SGP-selectie advies commissie (SAC) is hij uit zeven kandidaten op nummer één geplaatst. “Nathanaël kan snel schakelen, heeft een breed netwerk en past in een college dat zich inzet voor de verdere ontwikkeling van Urk”, zo vermeldt het advies van de SAC. “Hij is resultaatgericht en beschikt over de nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit en -ervaring.”

SGP-fractievoorzitter Jan Willem Bakker ziet Nathanaël Middelkoop als “een belangrijke aanwinst voor het Urker college. “Samen met de andere collegeleden gaat hij werken aan de kwaliteit en integriteit van het Urker gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. Wij achten hem goed in staat het SGP-gedachtengoed uit te dragen en te vertalen naar concreet beleid. Behoud van de Urker cultuur en identiteit (waaronder de zondagsrust) staat daarin voorop.”
Inmiddels heeft Nathanaël Middelkoop een integriteitsonderzoek achter de rug.

Nathanaël Middelkoop reageert blij en is dankbaar voor het ontvangen vertrouwen. “Allen kennen mijn ambitie en gedrevenheid om dingen tot stand te brengen. Na mijn benoeming zal er een periode volgen van inlezen, contacten leggen en veel luisteren. Dat is al een uitdaging op zich in deze tijd. Voor alles besef ik dat ik niet zonder de zegen van de Heere kan. Van Hem is mijn verwachting.”

Personalia
Nathanaël Middelkoop is 27 jaar en getrouwd met Willemijn de Munnik. Sinds 2015 is hij actief binnen de SGP. Eerst als lid van de schaduwfractie van de SGP- statenfractie Flevoland, vervolgens als bestuurslid van de plaatselijke afdeling van de SGP en sinds 2018 als raadslid. Hij werkt als beleidsmedewerker bij VisNed en is uit dien hoofde secretaris/woordvoerder van het Waddenzee Visserij Platform en bestuurslid van de Stichting Sectorraad Visserij.